Stopp vid 100 kg!

Från fet till hälsosam

Dagens sammanfattning

Måndag och jobbdag. I mitt hälsotänk ligger också att motarbeta stressen som lätt poppar upp i mig och idag har jag verkligen försökt tänka till på jobbet.

Jag tog mig tid i morse och skrev upp vad jag skulle göra idag. Jag gjorde en prioriteringslista över vad som var viktigast. Avsatte också tid till det och höll mig till planen. Det funkade! Jag fick gjort det jag skulle och jag kände mig inte så stressad! Jag kom ihåg att andas också.

Maten blev så här: Frukost: Kaffe och två grovsmörgåsar. Mellanmål: kokt ägg. Lunch: spagetti och köttfärssås. Mellanmål: ett äpple och lite solrosfrön. Middag: stekt falukorv och stekta grönsaker  och kikärtor. Mellanmål kväll: lite yoggi och musli. Känns som en helt ok dag.

Motion: glömde stegräknaren i morse så jag vet inte riktigt.

 

Tacksamhet:

Jag är tacksam för det goda kaffet vi har på jobbet!

Jag är tacksam för min dotter och min son.

Jag är tacksam för sommarkvällar.

13 augusti, 2012 - Posted by | Dagens sammanfattning, Hälsa, Pyskisk hälsa, Tacksamhet

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar