Stopp vid 100 kg!

Från fet till hälsosam

Söndagförmiddag

och allt är lugnt. Snöflingor dalar sakta ner utanför fönstret och pudrar gräsmattan vit. Är väldigt kluven till snön. Vill inte ha den men vill samtidigt inte ha det gråa, slaskiga vädret som är alternativet. Nej, jag får nog erkänna att en kall, solig vinterdag är härligt!

Igår blev jag trött på mig själv och mitt ätande. Slog bildligt talat näven i bordet och sa till mig själv att skärpa mig 😉 Verkar ha funkat faktiskt. Barnen har smaskat på sitt lördagsgodis och jag har hållt mig till nyttigare alternativ. Istället för chockladkex till förmiddagsfikat tog jag en tallrik fil med osötat musli och gojibär. Och det var gott! 

Försöker motivera mig till att gå ut. Problemet är att barnen vill inte. ” Nej, tråkigt ute. Nej, kallt ute”, hör jag hela tiden. Jag håller med dom egentligen men det säger jag inte. Försöker komma på roliga saker att göra ute för dom. Bygga koja, kurragömma etc. ”Nej, tråkigt”….Men jag behöver ut så jag ska ta med mig lilla Julia ut så får jag hoppas att Sam och hans kompis hakar på. 

Vi hörs! Ha en skön söndag. 

13 januari, 2013 - Posted by | Uncategorized

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar